باتری ماشین زنجان باعث انفجار ماشینی شد

باتری ماشین زنجان عنصری است که ما عموماً در قسمت موتور خودرو خود پیدا می کنیم.

هدف آن ذخیره انرژی الکتریکی از طریق یک فرآیند شیمیایی است.

بنابراین می گوییم باتری یک سلول الکتروشیمیایی است.

از یک انباشته تشکیل شده است که به طور کلی دارای نه صفحه است: پنج صفحه منفی و چهار مثبت که به طور متناوب با استفاده از یک پل به یکدیگر متصل می شوند.

هر یک از قسمت های باتری در محفظه ای با محلول الکترولیت است که از آب مقطر و اسید سولفوریک تشکیل شده است، بنابراین وقتی این محلول با صفحات سربی مختلف ترکیب می شود، یک واکنش شیمیایی تولید می شود که جریان الکتریکی ایجاد می کند.

هنگامی که ما الکتریسیته را به باتری وارد می کنیم، این فرآیند با برگرداندن سولفات از صفحات به الکترولیت معکوس می شود.

باتری ماشین

حداکثر ولتاژی که این سیستم می تواند مدیریت کند 2.2 ولت است، به همین دلیل است که چندین به صورت سری به هم متصل می شوند و در نتیجه اندازه صفحات افزایش می یابد که امکان به دست آوردن باتری های 6، 12، 18 و حتی 24 ولت را فراهم می کند.

وقتی در مورد ظرفیت باتری صحبت می کنیم، آن را بر حسب آمپر در ساعت (Ah) بیان می کنیم، یعنی شدت جریانی که می تواند بدون شارژ مجدد در یک ساعت استفاده تحمل کند.

آیا باتری دارای صفحات سربی در داخل است؟ در مایعی غوطه ور می شود که وقتی الکتریسیته از طریق پایانه ها (بار) تامین می شود یونیزه می شود.

پس از یونیزه شدن مایع، باتری شارژ می شود، از آن لحظه باتری قادر به تحویل شارژ (دشارژ) است.

با گذشت زمان، صفحات سرب را از دست می دهند، زمانی که سرب انباشته شده در پایین باتری با صفحات تماس پیدا می کند، باری که می خواهید با یونیزه کردن آن به مایع وارد کنید، مستقیماً از طریق سرب انباشته شده در مایع از یک لبه به لبه دیگر عبور می کند.

پایین است و نمی تواند مایع را یونیزه کند، بنابراین باتری شارژ نمی شود. شما باید از شر او خلاص شوید.

من فکر می کنم این به شما امکان می دهد عملکرد این دستگاه بسیار مهم را در عملکرد وسیله نقلیه خود درک کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.