مقدار PET مورد نیاز برای تحویل نوشیدنی های بطری شده به عوامل طراحی و ساخت متعددی بستگی دارد.
به عنوان مثال، ظرفیت بطری پلاستیکی استوانه شکل و بافت مرتبط با نام تجاری است. از آنجایی که عوامل زیادی در این امر دخیل هستند، طراحی مکانیکی بطری های پلاستیکی هنوز تا حد زیادی یک فرآیند آزمون و خطا است.
هیچ عبارت بسته ای برای رابطه بین وزن بطری پلاستیکی کوچک و ویژگی های طراحی در دانش ما وجود ندارد (بیشتر مطالعات آکادمیک مرتبط به روش های عددی متکی هستند) بنابراین، ما یک رویکرد تجربی را برای کمی کردن این رابطه انتخاب کردیم.
ما دادههای مربوط به ویژگیهای ظروف PET را برای خطوط تولید یک سری از مارکهای نوشیدنی پیشرو که بخش بزرگی از بازار ایالات متحده را تشکیل میدهند، جمعآوری کردیم.
این به ما امکان داد وزن ظرف را به عنوان تابعی از ویژگی های ظرف، مانند ظرفیت، مدل سازی کنیم و این روابط را کالیبره کنیم، سپس بررسی کردیم که آیا ارقام واقعی ضایعات PET این یافته ها را تایید می کند یا خیر.
برای انجام این کار، ما تناژ گزارش شده ضایعات PET جمع آوری شده را به عنوان تابعی از فروش محلی محصولات نوشیدنی PET و ترکیب ظرفیت بطری پلاستیکی عرقیات آنها مدل سازی کردیم.
این دو تحلیل هزینههایی را روشن میکنند که ظرفیتهای بسته کمتر کارآمد به طور بالقوه در پایین دست تحمیل میکنند.
سپس تمام بطری فانتزی کوچک خط تولید آنها را جمع آوری و وزن کردیم، پس از تعاریف مورد استفاده در خرده فروشی، ما محصولات را به سه دسته عمده دسته بندی می کنیم:
نوشیدنی های گازدار (شامل نوشابه های گازدار کم کالری و گازدار)، آب میوه ها و کوکتل ها (شامل نوشیدنی های میوه، آب میوه، آب سبزیجات و آب سیب) و آب غیر گازدار (شامل پایه ها و شربت های میوه پانچ و شیک های غیر یخچالی که سهم ناچیزی از فروش را تشکیل می دهند).
- منابع:
- تبلیغات:
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.